Direktlänk till inlägg 27 april 2011

En liten presentation av vår lägenhet

Av Helena - 27 april 2011 09:36

       










 

När det gäller inredning älskar jag gammalt och nött, saker som kan berätta en historia, men naturligtvis i kombination med nya saker. Jag tycker det är så charmigt att gå på loppisar och auktioner och fråga försäljaren vad föremålet har för historia. Något annat som är väldigt värdefullt är saker man får av nära släktingar, saker som de haft under sin livstid och som nu passerar vidare. Slitningar, stötta kanter, nötta fåtöljer, m.m, är wabi sabi för mig (saker som skänker ett hem värme). Min inredningsstil kan sammanfattas med chabby chic, fabrikscharm, wabi sabi och lake house (marint). I det stora hela är det dock inte så viktigt vilken stil man har, utan jag köper helt enkelt det jag tycker om. Det kan vara något helt galet, men så häftigt att jag inte kan motstå=)   

   
 
Lisa

Lisa

28 april 2011 07:10

Å så fint ni har det! :) Gillar verkligen väggtexten utanför köket. :)

http://lisoball.bloggplatsen.se

Helena

28 april 2011 13:06

Tack så mycket. Det går lätt att klicka hem en sådan på tradera=)Kikade in på din blogg och kommer att följa den framöver...jätte fin blogg du har=) Längar själv jättemycket tills jag bygga en egen familj!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Helena - 28 april 2011 21:56

Dessa kläder skulle jag vilja ha min garderob i sommar=)   Denna Drylake klänning kan man klicka hem på nelly.se för 499 kr     Älskar denna klänning. Den är elegant, men på nära håll ser man att det sitter en liten katt på varje pric...

Av Helena - 28 april 2011 21:32


Detta schampoo måste jag bara tipsa om. Det får mitt hår att lyfta som aldrig förr och håller i sig under dagen=) + att det är prisvärt           ...

Av Helena - 28 april 2011 21:09


Denna köpmansdisk  är min största investering någonsin, men jag har önskat mig en sådan här väldigt länge. Den är handgjord och daterad till sent 1850-tal. Möbelsnickaren som jag köpte den av har målat den vit och gjort om knobbarna, då flera var sön...

Av Helena - 28 april 2011 20:55


Denna klänning blev perfekt idag när eftermiddagssolen sken och jag skulle på möte. Passade sedan på att leda hem cykeln i värmen med Lokas nya coconut smak i högsta hugg.           ...

Av Helena - 28 april 2011 19:41

Här kommer jag att skriva ner visdomsord, egna insikter, viktiga saker som andra personer har sagt och som berör.    "Det är en sak att hitta någon, men det är en helt annan sak att hitta någon som man kan leva ihop med".  - Leila Lindholm   ...

Ovido - Quiz & Flashcards